torsdag 24 februari 2011

Bok på gång

Möte hos Ordfront idag. Vi har en bok på gång som väntas komma i slutet på april. Den kommer att bli riktigt grym. Omslagsfotot ser ut som ett albumomslag. Dvs om det fanns ett rockband med bara kockar.... Visar det här snart. Under tiden får ni dessa att ögna på.



Vi, dvs jag Isak Wiig och Lotta Lundgren, drog till en gård i höstas, lagade mat i det fria, kollade lite kor och höns, plåtade direkt på plats och åt en massa mat. Grundläggande för boken var att ingen skulle skriva några recept i förväg utan bara "känna" naturen.
Och den kändes. Första dagen var det sandstorm, hade mer sand än tänder i munnen till slut. Men det märks inte i boken. Den är en sammetslen njutning av enkla recept. Jag återkommer med info om den.

Hur många recept får man ihop om man är tre kockar på en gård under en helg? Vinnaren får en signerad kokbok.

Köp Ekologiskt - Alltid
Maximillian

6 kommentarer:

  1. 45 stycken ???

    // Cathrine. R

    SvaraRadera
  2. Av två gissningar så är en av er närmst. Jag justerar frågan till att den som lägger sig närmst får en bok på posten. Får väl sätta en deadline då tror jag. Tisdag efter påsk blir det!

    SvaraRadera
  3. då tror jag att det är 36

    // Cathrine. R

    SvaraRadera
  4. jag kanske inte skulle gissat igen :D isf ta bort den sista gissningen :D

    // cathrine. R

    SvaraRadera
  5. Hej på er. Nu har vi äntligen lyckats räkna ihop förslagen. Det tog sin tid, det krävdes mycket jämförande av de TVÅ förslag vi fick in. :)
    Men utan att hålla er i spänning ytterliggare så vill jag gratulera Cathrine R till vinsten. 64 recept blev det på en helg. Vill du vara snäll och maila mig din adress på mxl@arstiderna.com så skickar jag ett signerat ex av boken.
    Tack alla du andra som deltog. Fortsatt trevlig måndag.

    SvaraRadera